Kompatibilita videí je ověřována pomocí webových prohlížečů Google Chrome a Microsoft Edge.
Odhadované období | Témata | Materiál pro práci v hodině: |
Základy informatiky pro 1 stupeň Pracovní listy |
Základy programování ve Scratchi pro 5. ročnik základni školy | Pracovní sešit | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. pololetí | září |
BOZP Práce s daty, Vigenèrova šifra Caesarova šifra |
||||
říjen / listopad |
Excel: data evidujeme - vytvoříme tabulku, data kontrolujeme |
|||||
listopad |
Scratch - modul 1 |
https://code.org/helloworld Soutěž Úžlabinská informatika 2024 Minecraft: Vodní výprava |
modul 1 | |||
prosinec |
Scratch - modul 2 |
modul 2 | ||||
leden |
Excel: data filtrujeme, řadíme, jednodychý graf Propojování technologií: tabulka v Excelu a graf, graf přesunutý do PowerPointu, Word: vytvoření seznamu |
zmeskaneHodiny5trida.xlsx 5tridaFiltrovaniRazeniDatGraf.xlsx prezentaceDat.pptx |
||||
2. pololetí | únor |
Výsledky práce s daty v Excelu můžeme prezentovat i v PowerPointu: vytvoření a kopírování snímků, vytvoření hyperlinku, vytvoření tlačítek, vložení obrázku, čísla snímků, nastavení pozadí snímků, přechody, animace Systémy kolem nás: Modelování pomocí grafů a schémat: |
metro.png 5trida_zak.docx |
28-35, 36-40, 42, 43 | ||
březen |
Hlavní test z Excelu a Modelování pomocí grafů a schémat Pracovní sešit: Počítačové sítě |
Žáci, kteří nepíší opravný test: Opakování | hlavně: 6 | |||
duben |
Ozobot GROVE ZERO (nové) Doporučuji si přinést fixy v druhé polovině dubna, které dokáží vytvořit tlusté čáry (hlavně: červená, zelená, modrá, černá)Scratch - modul 1 (dokončení) |
Scratch Modul 1 Scratch Modul 1b Scratch Modul 1c |
||||
květen |
Scratch - modul 2 a 3 Algoritmizace a programování |
Pro žáky, kteří nepíší opravu hlavního testu:
|
modul 2 a 3 | |||
červen |
Pracovní sešit Příkazový řádek (ipconfig /all) |
Pro žáky, kteří nepíší opravu: Vyber si hru z nejhranějších her týdne |
hlavně 7, 8, 9 |
Odhadované období | Odkaz na vzorovou práci | Číslo úkolu | Podstatné znalosti | |
---|---|---|---|---|
1. pololetí | říjen | Práce s daty - výtažek | 1. úkol | |
2. úkol | N/A | |||
3. úkol | N/A | |||
4. úkol | N/A | |||
listiopad/prosinec (není hlavní test) |
testUvodExcel.pdf | 1. úkol | N/A | |
2. úkol | N/A | |||
3. úkol | N/A | |||
4. úkol | N/A | |||
2. pololetí | Opravy či první testy:
Žáci měli v testu: |
test5tridaExcelModelySchemata.pdf (vzorový test a výsledky řešení vpravo) |
1. úkol |
Základy informatiky pro 1 stupeň strana 35: stromová struktura Žák podle nějakého obrázku, který znátorňuje stromovou strukturu, vytvoří v počítači stromovou strukturu. Žák bude muset do určité složky vložit funkčního zástupce tak, aby se dostal ve vytvořené stromové struktuře do jiné složky (adresáře). stromovaStrukura.png |
2. úkol |
Excel - vytvoření sloupcového grafu - správně zobrazená a seřazená data v grafu, odstranění legendy, přidání popisků dat. Nyní nevyžaduji názvy os. video grafyVzor5trida.xlsx |
|||
3. úkol |
Excel - vytvoření sloupcového grafu - správná zobrazená a seřazená data v grafu, odstranění legendy, přidání popisků dat. Žáci používají podmíněné formátování. Nyní nevyžaduji názvy os. video grafyVzor5trida.xlsx |
|||
4. úkol |
Excel - vytvoření sloupcového grafu - správná zobrazená a seřazená data v grafu, odstranění legendy, přidání popisků dat. Nyní nevyžaduji názvy os. Žák vloží graf do PowerPointu včetně nadpisu grafu (například červený, tučný, podtržený nadpis). Kontroluji: pokud žák hýbe grafem, nadpis se automaticky s grafem pohybuje. video grafyVzor5trida.xlsx |
|||
5. úkol | Bonus bod: Excel - tisk veškerých dat z listu Excelu do PDF dokumentu, na 1 stránku A4. Žáci si psali návod v hodině IT do svých sešitů a vyzkoušeli si to. | |||
N/A | Práce v hodině | 1. úkol | N/A | |
2. úkol |
Příklad na téma Modelování pomocí grafů a schémat:
Základy informatiky pro 1 stupeň
Může se v úkolu objevit, strany: 31-32: Příklad na železniční síť 33: znát grafický model 36: rozšíření: automat 39-40: Bobrří úlohy na modelování: AABBCC, Linky metra i znázornění jiným grafem či tabulkou |
|||
3. úkol | Různé práce v hodině: Scratch a na modely N/A | |||
4. úkol | N/A | |||
5. úkol | N/A |
Věc | Odkaz | Stav |
---|---|---|