1. pololetí |
září |
BOZP
Programování – podmínky, postavy a události
pojmy:
- proměnná,
- podmínky pro větvení programu (ovládání ve Scratchi)
Počítače: uloží textové, grafické, zvukové a multimediální soubory
|
BOZP
Kybertest
Pomocí OBS Studio nebo Win+ALT+R vytvoř video ve kterém bude:
1. musí jít vidět jméno a příjmení, které je umístěné na začátku či na konci videa, například pomocí Poznámkového bloku
2. musí jít vidět Hlavní panel Windows, kde je důležitý datum a čas
3. musí jít vidět kompletní vyplňování Kybertestu
4. musí se zobrazit výsledek 100% správných odpovědí
5. musí být vidět systémová informace s názvem PC
Za kompletně splněný úkol je jednička.
Soutěž Kybersoutez
Frozen (na čas 40 minut) nebo jiné blokové programování
IT kvíz
Pomocí OBS Studio nebo Win+ALT+R vytvoř video:
Co ve videu musí být:
1. informace o vašem jménu, které je umístěné na začátku či na konci videa
2. musí jít vidět Hlavní panel Windows, kde je důležitý datum a čas
3. musí jít vidět volba testu: těžká
4. konečný výsledek: všechny odpovědi musí být správně
5. musí být vidět systémová informace o názvu PC
6. žák uloží funkční video na školní server pomocí sdílené složky
Za kompletně splněný úkol jednička.
Klasické bludiště
Žák vyplňuje pouze ve škole:
Pomocí OBS Studio nebo Win+ALT+R vytvoří žák video, které splňuje:
1. Úkoly plníš v anonymním okně (inPrivate)
2. Ve videu bude informace o tvém jménu, které je umístěné na začátku či na konci videa
3. Ve videu musí jít vidět Hlavní panel Windows, kde je důležitý datum a čas
4. Ve videu musí být vidět systémová informace o názvu PC
5. Všechny odpovědi musí být správně - plně zelené
6. žák uloží funkční video na školní server pomocí sdílené složky
Za kompletně splněný úkol jednička.
Logické myšlení s kódem
Žák vyplňuje pouze ve škole (úkol není povinný):
Pomocí OBS Studio nebo Win+ALT+R vytvoř video ve kterém musí být:
1. úkoly jsou řešené v anonymním okně (inPrivate)
2. informace o vašem jménu, které je umístěné na začátku či na konci videa
3. musí jít vidět Hlavní panel Windows, kde je důležitý datum a čas
4. musí být vidět systémová informace o názvu PC
5. Žák uloží funkční video na školní server přes sdílené složky
6. Musí jít vidět po splněnýchh otáykách The end. Nesmí jít vidět nevyřešená otázka.
Za kompletně splněný úkol jednička.
|
|
Projekty
Ukázky žákovských listů
kapitola 10
|
|
|
|
říjen |
Programování – podmínky, postavy a události
- Opakování s podmínkou
- Myš a klávesnice
- Posílání zpráv
- Nalezení a oprava chyb v programu
- Žák přečte program a vysvětlí co vykonává
|
1. úkol
BalonekReseniCoSeStane.sb3
Přejmenuj scénáře a dej jim rozumný název (použij například sloveso, rozkaz).
2. úkol
BalonekReseniVyzkousej.sb3
Prohlédni si mé řešení v pojmenování bloků a navrhni zlepšení.
3. úkol
balonekReseniVnimaniSikmaCesta.sb3
Jaký blok je nadbytečný?
4. úkol
balonekReseniDvaPohybyVnimaDotyk.sb3
Uprav cestu balónku. Chceme: začátek cesty je stejný: nahoru, pak doleva. Nyní balónek nepíchne a cestuje dolů, pak doprava, tedy vrátil se na původní místo. A až na druhý pokus píchl na kaktusu.
5. úkol
ZjistiMaximalniHodnotu.sb3
Maximální, minimální, střední hodnota
Soutěž KPBI Zvol registraci pro děti a studenty
podmínkyKPBI.pdf
navodNaKvizPlus.pdf
|
| kapitola 4
kapitola 5
kapitola 6
|
|
|
|
listopad |
Programování – větvení, parametry a proměnné
- ladění programu
|
iBobr
Star Wars
Žák vyplňuje pouze ve škole:
Pomocí OBS Studio nebo Win+ALT+R vytvoří žák video, které splňuje:
1. Úkoly plníš v anonymním okně (inPrivate)
2. Ve videu bude informace o tvém jménu, které je umístěné na začátku či na konci videa
3. Ve videu musí jít vidět Hlavní panel Windows, kde je důležitý datum a čas
4. Ve videu musí být vidět systémová informace o názvu PC
5. Všechny odpovědi musí být správně - plně zelené
6. Žák uloží funkční video pojmenované svým jménem (například janNovak.mkv) na školní server pomocí sdílené složky Sdilena
Za kompletně splněný úkol jednička.
Vzorový test na Scratch
Zjisti počte proměnných atd.
|
|
|
|
|
|
prosinec |
Programování – větvení, parametry a proměnné
- Naučné programovací hry
|
Soutěž Úžlabinská informatika 2024 - pořádá Střední průmyslová škola elektrotechnická a gymnázium, Praha 10, V Úžlabině 320) na stránce bude formulář pro odeslání od 11. - 15.11.2024.
andOr.sb3
|
|
Kapitoly 7,8,9 |
|
|
|
leden |
Modelování pomocí grafů a schémat:
- Běžné užívané modely
- Ohodnocené grafy
- pojmy: vrcholy, hrany
|
Teorie grafů
|
35-37
38-41
|
|
|
|
|
2. pololetí |
únor |
Modelování pomocí grafů a schémat:
- kostra grafu
- Minimální kostra grafu
- Orientované grafy, automaty
- Paralelní činnosti - vytvoří model, ve kterém znázorní více souběžných činností
|
|
42-45
46-47
(48,49)
|
|
|
|
|
březen |
Počítače: Digitální technologie
- Datové a programové soubory a jejich asociace v OS
- Správa souborů, struktura složek
- Instalace a odinstalace aplikací (za pomoci Windows Sandbox), Dvoupanelový správce souborů
- Ukončí program bez odezvy (Správce úloh, PowerShell), špatné nastavení, hlášky systému
|
desetiminutovkaTeorieGrafuReseni.pdf jde o vzor
nezavruSe.vbs Soubor otevírají pouze uživatelé znalí práce ve Správci úloh nebo žáci za přítomnosti vyučujícího.
|
|
|
kapitola 1 |
Co je počítačový program? |
Hardware a software
OS
06 Řešení technických problémů
|
duben |
Vytvoří jednoduchý model počítačové sítě
Fungování a služby internetu
Princip e-mailu (problém s registrací - společnosti označují více registrací na stejné IP adrese za DDoS útok, problém s GDPR)
Cesta emailu
Spravuje sdílení souborů
|
|
|
|
Kapitola 2,3,4 |
Komunikace po internetu |
04 Sítě, internet a cloud
05 Web a hledání informací
07 Bezpečnost - cíle útočníků
|
květen |
Metody zabezpečení přístupu k datům
Přístupová práva
porovná zabezpečení účtů
|
|
|
|
Kapitola 5 |
Soukromí v digitálním světě |
08 Bezpečné zařízení
|
červen |
Učivo, které se nestihlo
AI>
|
Umělá inteligence ČT EDU
podívej se na videa: zapiš si, co tě zaujalo nebo nevíš, později informace využiješ
|
|
|
|
|
|