9. třída

Kompatibilita videí je ověřována pomocí webových prohlížečů Google Chrome a Microsoft Edge.
Poslední aktualizace stránky: 19.11.2024 05:33:41

Plán výuky, výuka:
Pololetí Odhadované období Témata: Materiál pro práci v hodině Základy informatiky pro 2. stupeň Témata z pracovního sešitu: Povolené hry, zajímavosti:
1. pololetí září

Bezpečnost a digitální identita

Opakování: Blokové programování - pohyb

BOZP

Vytvoření Kalkulačky, hry či jiného užitečného programu, k programu vytvořit návod ve Wordu a prezentaci programu (odevzdat do 31. 12.)
Lze tvořit v týmu (v týmu max 3 žáci). Žáci, kteří získali ze soutěže 1 nebo se prokazatelně aktivně účastní soutěží, tak vytvářet program nemusí, připravují se na soutěž či případný postup v soutěži. Žáci mohou být požádáni o doložení.

Soutěž Kybersoutez
Za aktivní účast v soutěži, může žák za určitých podmínek (pokud bude pozván do druhého kola) dostat jedničku. Nebude muset řešit seminárku, pokud se bude zabývat i dalšími soutěžemi.

Kybertest
Žák vztvoří video ve škole či doma:
Pomocí OBS Studio nebo Win+ALT+R vytvoř video ve kterém bude:
1. musí jít vidět jméno a příjmení, které je umístěné na začátku či na konci videa, například pomocí Poznámkového bloku
2. musí jít vidět Hlavní panel Windows, kde je důležitý datum a čas
3. musí jít vidět kompletní vyplňování Kybertestu
4. musí se zobrazit výsledek 100% správných odpovědí
5. musí být vidět systémová informace s názvem PC
Za kompletně splněný úkol je jednička z úkolu.

Frozen
Opakování ze 7. třídy.

Logické myšlení s kódem
Žák vyplňuje pouze ve škole:
1. Úkol je nutné splnit v anonymním okně.
2. Žák nesmí ve videu zaznamenat čtení ve zdrojovém kódu HTML stránky a nepoužívá AI při plnění zadání.
3. Ve videu se musí ukázat výsledek The end.

IT kvíz
Pomocí OBS Studio nebo Win+ALT+R vytvoř video ve kterém bude:
1. informace o vašem jménu, které je umístěné na začátku či na konci videa
2. musí jít vidět Hlavní panel Windows, kde je důležitý datum a čas
3. musí jít vidět volba testu: těžká
4. konečný výsledek: všechny odpovědi z testu musí být správně
5. musí být vidět systémová informace s názvem PC
Za kompletně splněný úkol je jednička z úkolu.

Klasické bludiště
Žák vyplňuje pouze ve škole:
Pomocí OBS Studio nebo Win+ALT+R vytvoř video ve kterém musí být:
1. vyplnění v anonymním okně (inPrivate)
2. informace o vašem jménu, které je umístěné na začátku či na konci videa
3. musí jít vidět Hlavní panel Windows, kde je důležitý datum a čas
4. všechny puntíky musí být plně zelené
5. musí být vidět systémová informace o názvu PC
6. žák nahraje na školní server přes sdílenou složku
Za kompletně splněný úkol jednička.

říjen

Bezpečnost a digitální identita

Digitální technologie - zejména HW

Zálohování vs archivace dat

Zálohovací pravidlo: metoda 3-2-1

HW otázky

Konektory

O počitačích
hlavně kapitoly 1,2,5,6
Až bude test, tak se můžou objevit bonusové otázky z jiné kapitoly

NPU
APU = CPU + GPU
(APU = Accelerated Processing Unit – integrované CPU a GPU v jednom čipu)
SoC = APU + NPU
(SoC = System on Chip, heterogenní systém na čipu)
NPU je speciální čip, který pomáhá počítačům rychleji vykonávat úlohy související s umělou inteligencí.

Test na HW - trenink

Zálohování vs archivace dat

Silné bezpečné heslo

Návrh

Soutěž KPBI
Zvol registraci pro děti a studenty podmínkyKPBI.pdf
navodNaKvizPlus.pdf

Kategorie Trenink na iBobr
Podmínky:
1. Podepsaný souhlas s poskytnutím osobních údajů (GDPR) a vyplněné soutěžní údaje dle zadání učitele (viz tabule).
2. Umístit se v Tréninku do 7. místa (včetně) v rámci všech 9.tříd, na 1. až 7. místě může být více žáků.
3. minimálně 50% úkolů z testu je správně.
4. nevznikne technický problém v rámci iBobr Pokud budou splněné všechny čtyři podmínky, tak je známka 1 ze soutěže kategorie Trenink.

listopad

HW, bezpečnost a opakování o počítačových sítí

Scratch: výpočty, vlastní bloky, pohyb

Hledání chyb a oprava chyb v blokovém programu.

Opakování z počítačových sítí

Soutěž IT-SLOT
registrace do 4.11.2024

Soutěž iBobr
Podmínky jsou přísnější, informace později.

Soutěž Úžlabinská informatika 2024
(pořádá Střední průmyslová škola elektrotechnická a gymnázium, Praha 10, V Úžlabině 320)

Vzorový test na HW, bezpečnost a opakování pojmů z počítačové sítě

prosinec

To co se nestihlo a možnost se nechat vzykoušet či splnit úkoly na zlepšení známky

Blokové programování: zejména pohyb a pozastavení pohybu objektu.
Opakování ze 7. a 8. třídy.

leden

Scratch: Kontrolujeme prezentaci a návod ve Wordu, vylepšujeme program.

Vytvoření dokumentace (návodu) ve Wordu k programu

Scratch: seznamy

Seznam z https://www.itnetwork.cz

Soutěž OfficeArena 2025
(nepovinné)

2. pololetí únor

Kompatibilita HW

Digitální technologie - zejména SW, Operační systém

Správa OS

Soutěž v programování

některé listy z pracovního sešitu
březen

Cloud

Počítačové sítě (včetně užití příkazového řádku a výpočty)

Online hacking
- praktické lehké příklady nebo jiné příklady k počítačovým sítím

naprogramujHruBludiste.sb3

AI: pro programování, bezpečnost, užití, informace o co jde

Učím s AI
duben Vliv a fungování digitálních médií ve společnosti

Vytvoření prezentace na téma: Vliv a fungování digitálních médií ve společnosti

květen

Virtualizace Linuxu - terminál pro správu

červen Učivo, které se nestihlo

Vzorové písemné práce:
Odhadované období Název / Odkaz na vzorový test Číslo úkolu v testu Studijní materiál k úkolu
1. pololetí říjen HW a bezpečnost 1. úkol N/A
2. úkol N/A
3. úkol N/A
4. úkol N/A
2. pololetí únor Počítačové sítě Správa OS 1. úkol N/A
2. úkol N/A
3. úkol N/A
4. úkol N/A